Selasa, 31 Mei 2011

Balik kampung orang sebab aku takde kampung.

Last Saturday, aku dan separuh family balik ke Perak untuk menghadiri jemputan cukur jambul anak sepupu dan  melawat Ayahcik yang sakit. Pepagi Sabtu dah gerak. Pukul 6.45 gerak weh. Mata mengantuk jangan cakap la. Apo nak buat, layan je la. Kang tak ikut, kecik lak hati parents aku. Malas nk taip panjang panjang, lets pic story orite.?

Destinasi pertama : Teluk Intan. Menu diorang superb.! Masakan kampung. I miss lauk kampung so much.

1st Pic : Look at the buaian. Nice kan.? 2nd pic : Plus their baby so soooo cute. FYI, bby ni sebijik ikut muka mummy dia. Putih sangat rasa nak cubit tapi apakan daya -______-



Sesi mini reunion parents aku. Maklumlah dah 15 thn tak jumpa. Siap tukar tukar no fon. Class gila mak mak zaman sekarang kan.? Anak dibiarkan camwhore ahaaa.
1st Pic : Abah and kawan kawan lama. Sorry tak ingat nama pakcik baju kotak kotak tu. Yang aku tau dia kelako. Perangai sebijik macam Pakcik Rosli jiran aku. 2nd and 3rd Pic : My mum and kawan lama dia jugak. Taktau sebelum tukar no fon peluk ciyum lagi. Makcik tudung itam "Dah beso anak ko ye Bibah''.  Mak : ''Nak kawen dah pun''. *______*



Disebabkan mak abah sibuk bebeno, kitorang camwhore la kejap. 
1st pic : Shawl purple adik aku, sila jangan percaya. Muka pun tak sama. Eh tadi kan cakap pegi ngan family kalau bukan adik, sape lak.? Lu pikir la sendiri. 2nd pic : Mak tengah borak borak ngan kawan dia tadi pastu kitorang tarik dia nak masuk dalam gambo punya pasal. Derhaka buat mak camtu. Heh 3rd pic : Kitorang soh mak pegi borak ngan kawan dia balik. 



Outfit of the day :DD


Destinasi kedua : Sitiawan.


Yang bestnya balik Sitiawan ni sebab dapat makan buah buahan yg sedap. Ayahcik ada kebun besar and luas and kaya dgn buah buahan. Hee
1st pic : Ulam raja, bunga ros, daun limau purut. 2nd pic : Orang tua borak teringat zaman muda panjat pokok. 3rd pic : LIKES durian belanda. Fresh. Yippiyippi. Eh lupa dalam plastik oren n putih tu ada buah mangga. Manis tapi ada ulat. Ahha. 4th pic : Daun ...... aaaa jap ala daun apa tah. Lupa la. Daun ni biasa orang masak lemak. Semua ni kitorang bawak balik Shah Alam. Yeay.! 

==========================================

Lepas balik dari Sitiawan ada lagi aktiviti tapi lupa nk amek pic sebab masa tu dah flat. Haiyaaa semua flat. Singgah Ijok ada makanmakan. Burppp Alhamdulillah. *nasi ambeng*. Feel jawa sekejap sebab aritu baru tau prosedur makan nasi ambeng. Wakakak kesian kan aku.


Tiada ulasan: